Select Page

Padel Center satsar stort i Viared och öppnar kontor inne i centrala Borås med nätverket, Business & Sports Club.

Det har väl inte undgått någon att padel som racketsport växer lavinartat som på kort tid har blivit mycket populärt i Borås. Att kombinera sport med affärer är ingen nyhet, men att göra det professionellt med ett koncept som skapar riktig affärsnytta är ganska sällsynt.

Padel Center Borås har funnits sedan januari 2018 och redan efter ett år påbörjas snart arbetet med att bygga ut anläggningen ytterligare. Hallen ligger i Hansson Gruppens fastighet på Viaredsvägen som nu byggs ut med ca. 800 m2 för att få plats med en ny center court, ytterligare en dubbelbana och även en unik singelbana. Dessutom blir det två extra banor utomhus.

-Det här är ju en riktigt rolig och offensiv satsning från Padel Centers sida, speciellt eftersom vi själva gillar padel och ville ha den här typen av verksamhet hos oss. Det här är bra för Viared på längre sikt och även för vår fastighet, säger Stefan Hansson som ägare av HanssonGruppen.

De nya banorna skall förhoppningsvis vara spelklara innan hösten vilket behövs eftersom beläggningen är mycket hög både på Padel Center i Viared och hos Poolhouse Padel inne i stan.

-Det här kommer bli hur bra som helst säger Fredrik Bryngelsson som är en starkt bidragande orsak till den snabba ökningen i Viared. När vi öppnade för ett år sedan fanns det ett behov av fler banor i Borås. Idag är det ju bara bra att det finns fler anläggningar i stan som kan slussa in nya spelare hela tiden. I samband med utvecklingen i Viared och inne i Borås blir Fredrik nu VD och delägare.

-Utvecklingen har varit fantastisk och det ger energi när responsen är såpass bra från både privatpersoner och företag. Det har ju gått väldigt fort att få upp beläggningen med FM Puls-ligan, tjejkvällar, alla andra aktiviteter med vår företagsklubb som heter Business & Sports Club.

-Det har varit bra att vi har haft ett tydligt och attraktivt koncept för företagen kring padel, men det här nätverket erbjuder så mycket mer fortsätter Fredrik.

Förutom padel med 3 pass i veckan på frukost, luncher och med träningar så har företagsklubben en välfylld kalender med nyttiga seminarier, workshops, kompetensforum och relationsbyggande träffar och provningar. Som VD i Viared så ansvarar Fredrik som partner även för BSC’s nya nätverk i Borås

-Parallellt med Padel Center har Fredrik byggt upp företagsklubben och nätverket BSC på ett fantastiskt bra sätt i Borås, säger Pontus Henryz som är VD för BSC och styrelseordförande i Padel Center Göteborg.

I korta drag kombinerar BSC affärsnytta, relationsbyggande och sportaktiviteter i Västsverige med verksamheter i Borås, Göteborg och Trestad.

Kombinationen med Padel Center och företagsklubben är en av anledningarna till framgången. Vi tror att tajmingen med vårt koncept och nätverk passar bra in i tiden. Det finns ju faktiskt inte så många professionella nätverk eller klubbar för VD och ägare i Borås för tillfället. Storklubbarna har ju sina nätverk och vi har en helt annan setup som lockar. Fredrik har ju redan lyckats få med närmare 50 bolag som medlemmar i stan. Därför känns det extra kul att satsa inne i stan just nu, fortsätter Pontus.

-Vi gör en tydlig markering när vi etablerar oss mitt inne i stan med en egen klubblokal på Kungsgatan 29, i Friggahuset. Det blir en spännande satsning på våra affärsnyttiga aktiviteter för både kvinnor och män där vi tror många fler företag kommer att bli nyfikna på vad vårt nätverk och medlemskap innebär, fortsätter Fredrik.

Kontaktuppgifter:

Fredrik Bryngelsson fredrik@padelcenter.se 070-226 53 37 – Pontus Henryz pontus@bscg.se 070-735 45 81,