Select Page

Redan i september drar Business & Sports Club igång sin nya verksamhet i Trestad. Det finns ett behov av att föra ägare och VD närmare varandra i Västsverige och nu satsar tre profiler från Trollhättan att etablera företagsklubben och nätverket i regionen.

Det har hänt mycket positivt på företagssidan i Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg under de senaste åren men det saknas fortfarande en del forum för att föra företagare samman. Business & Sports Club är en väl inarbetad klubb för VD, ägare och ledare i Göteborg och Borås med ett beprövat koncept. Nu finns en intressant trio som vill ta sig an utvecklingen i regionen.

-Vi har sedan ett par år tillbaka sneglat på Trestad som en intressant region, speciellt efter det att vi lärde känna Maria Stjernkvist genom ett samarbete inom träning och hälsa. Hennes kunskap och energi inom dessa områden är imponerande, och vi kunde inte riktigt släppa tanken på ett nytt samarbete säger Pontus Henryz, grundare av Business & Sports Club i Göteborg.

-Eftersom vårt bolag även var tidigt ute inom den snabbväxande sporten padel lärde vi känna idrottskillarna Christofer Williamson och Niklas Rosenberg som nu framgångsrikt driver 3PAC padel här i stan, så intresset och kopplingen till Trollhättan blev därmed ännu starkare fortsätter Pontus.

Inom Trestad så finns enligt SCB cirka 5000 arbetsställen. Det finns med andra ord en stor mängd företagare i regionen och många av dessa ägare, VD eller ledare kan framöver dra nytta av olika utbyten inte bara i Trestad utan även i Västsverige, där Business & Sports Club redan finns sedan 2011 i Göteborg och nu även i Borås.

Koncept går i korta drag ut på att företag köper ett medlemskap där det ingår affärsnyttiga seminarier, forum och workshops. Sportaktiviteter genom padel hos 3PAC och golftävlingar i Västsverige. Träningspass för att vässa deltagarnas prestationer i såväl arbete som fritid. Plus relationsbyggande sociala aktiviteter över luncher, kvällsaktiviteter och provningar av olika slag.

-Det låter stort, men du väljer det som passar dig och vad du vill få ut av våra medlemskap, säger Niklas Rosenberg som nu är intresserad av att föra företag och människor samman genom Business & Sports Club i Trestad.

Vad är egentligen skillnaden mellan ett nätverk och en företagsklubb? Business & Sports Club som redan idag har ca. 150 medlemmar trycker på att en företagsklubb erbjuder så mycket mer än att göra affärer. Relationer är det viktigaste.

-När jag tänker på det så har nätverkandet och relationsbyggandet alltid funnits som en stor del av min styrka säger Maria Stjernkvist. Nu kan jag kombinera mina kunskaper inom träning och hälsa för att bygga ett mer strukturerat kontaktnät där vi verkligen kombinerar affärsnytta, träning och relationsbyggande. Vi för samman bra människor helt enkelt. Jag kommer även att få nytta av min bakrund som sjuksköterska när vi mäter och följer upp deltagarnas utveckling. Jag brinner verkligen för träningens effekter och hur positivt det påverkar oss som människor, fortsätter Maria.

Trion som ligger bakom etableringen av Business & Sports Club i Trestad har alla idrottsbakgrund men även en fot i affärslivet. Kombinationen med att mixa välbefinnande aktiviteter, affärsnytta och relationsbyggande är grunden.

-Jag tycker att vi som personer har en riktigt bra mix av erfarenheter och kompetenser från idrotten och företagandet, vilket gör att vi kan erbjuda ett bra medlemskap för VD, ägare och ledare. Det skall bli grymt kul att göra något helt unikt här i stan, säger Christofer Williamsson.

Kontaktuppgifter: Maria Stjernkvist, maria@bscg.se 0769485100,

Christofer Williamsson, christofer@bscg.se 0736998557,